vrijdag 7 augustus 2015

Crealies tutorial&tips


Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik in plaats van een kaart een tutorial/workshop voor jullie.

Deze was gisteren ook op het CREALIES BLOG te zien.

Vorige week tijdens de bloghop liet ik jullie deze kaart zien:
Hoe ik de Crea-nest-lies XXL samen met de X-tra heb gebruikt laat ik je hieronder zien.


Benodigheden voor deze tutorial/workshop zijn:
 -- De download van de tekening vinden jullie HIER
--Modern patchwork No.01 daarvan heb je het kleine stukje van nodig dat past precies

De X-tra stans leg je met de snijkant naar boven precies in het midden van de download.
Deze plak je vast met non permanent tape.

De kleinste van de uitgestanste Crea-nest-lies No.26 vormen leg je met de goede kant naar boven (inderdaad precies andersom dan normaal), ook precies tussen de lijntjes. Zet deze ook vast met de non permanent tape. Draai het geheel door de machine.
Dit is het resultaat:

Je haalt het los en vouwt de driehoekjes om. Zo komen de driehoekjes aan de goede kant van de gestanste Crea-Nest-Lies vorm. Daarna stans je 8x met de kleinste driehoek stans van de modern patchwork no.01 de driehoekjes uit.
Deze plak je op de omgevouwen driehoekjes.

Je kunt nu naar eigen idee de kaart afwerken.
In mijn voorbeeld heb ik een ingekleurd stempelafdrukje gebruikt, maar je kan ook bv een 3d plaatje gebruiken. Of een tekststempeltje.

Heel veel succes! We zien graag op onze fb pagina terug wat jullie ermee gemaakt hebben.

Groetjes Miriam